Thursday 20 February 2014

Takdir dan waktu.


Takdir dan waktu,suatu tajuk yang aku sendiri takkan pernah tahu waima faham. Semua yang berlaku dalam hidup telah ditakdirkan tapi,kita wajib berusaha. Pada aku,apa-apa boleh jadi walaupun aku tak sangka. 

Semua ni aku tak pernah terfikir waktu abah dan mak masih ada. Waktu aku khayal mencari keseronokan hidup. Hakikatnya,tak seronok mana pun apa yang aku pernah buat dulu. Well,adalah jugak. Basikal contohnya. 

Semenjak mak pergi ,banyak yang berubah. Keadaan,masa,hala tuju,impian,mimpi,masa,perasaan,kata-kata. Boleh dikatakan hampir semuanya berubah. Apa yg aku alami ,apa yang aku hadapi sekarang langsung tak sama dengan apa yg aku pernah lalui suatu masa dulu. Sikit pun tak sama. Dalam tenang aku harungi walaupun tempang sebelah kaki. 


No comments:

Post a Comment