Thursday 3 May 2012

It's 3rd May.

Selamat hari jadi untuk aku sendiri. Cilake,kejap betul masa berlalu. Macam macam yg aku dah rasa selama aku hidup sampai hati ni. Kejap betul dah 27 tahun. Yang paling sedih, bila sambut (sambut ke?) hari jadi tanpa mak. Jadi,aku buat keputusan untuk buat tahlil dan doa selamat kat surau belakang rumah aku malam ni. Yeah..tahun ni paling banyak kejadian sedih menimpa aku. Tapi aku redha dengan ketentuan ilahi. “La tahzan innallaha ma’ana” (jangan bersedih, Allah bersama kita) antara ayat yg aku pegang bila aku down. Tak mudah utk aku tempuhi hidup ni sebenarnya. Nampak mcm takde pape, gila gila kepala aku ni. Tapi dalam hati ni.... Allah je yang Maha Mengetahui.. Mudah mudahan segala doa yang aku baca untuk arwah mak,arwah abah sampai kat mereka. Tu je yg aku boleh sampaikan kat mereka selain ilmu yg mereka ajar kat aku selama mereka menjaga aku. Pesanan aku, siapa yg masih ada mak bapak, tolong lah..tolong lah sangat..jaga diorang..bahagiakan diorang..ceriakan diorang..jangan lukakan hati diorang. Sebab ajal ni bukan kerja kita. Anytime je diorang nak pergi diorang boleh pergi. Tipu lah kalau tak sedih. Tapi aku terpaksa terima. Dan aku dah redha. Sesungguhnya ada tempat yg lebih baik untuk mereka. Al - Fatihah: Sulong bin Abd Jamal (1945-2008) Leha binti Said (1947-2012)

1 comment:

  1. Salam..sabar ya..mudah2an mereka berada bersama orang2 beriman..moga berkat sabar jugak Allah gantikan dgn kebahagiaan yg berpanjangan insyaAllah..amin..

    ReplyDelete