Tuesday 5 February 2013

Berehatlah,Isabelle.........

Maafkan aku kerana tak menjaga kau dgn betul. Maafkan aku kerana membiar kau menderita menghidap penyakit yg membuat kau sengsara menahan sakit. Maafkan aku kerana tak sempat aku membelai kau sebelum kau pergi.

Petang tadi,kakak aku mesej ke handphone aku beritahu kucing aku punya pasir dah habis. Semalam aku tak balik rumah keluarga,jadi aku tak tau pasir tu dah habis. Balik je dari tempat kerja,aku terus pulang ke rumah dgn harapan dapat bersihkan sangkar dia,cuci luka di badannya dan bermain sekejap dgn dia. Dia baru lepas keluar dari klinik vaterinar dan masih belum pulih dari sejenis infeksi. Tapi,apa yg aku harapkan petang tadi semuanya tak kesampaian. Dia mati di dalam sangkar tanpa ada seorang pun dirumah yg perasan selain aku. Punyalah sedih sampai aku tak mampu nak kawal perasaan sekitar maghrib tadi. Apa yg aku nampak hanyalah sekujur tubuh badan seekor kucing yg aku sayangi yg sudah pun kaku terbujur. Dia dah mati. Aku dah habis ribuan ringgit untuk merawatnya. Tapi apakan daya,Allah lebih menyayanginya.

Walaupun dia cuma binatang peliharaan,walaupun dia tidak mendatangkan hasil untuk aku,tapi dia pernah buat aku bahagia,ceria dan gembira,dgn perangai nakalnya,dgn manjanya,dgn suara lunaknya dan dgn rupa parasnya yang memang cantik dari dia dilahirkan.

Isabelle,nama kucing yg aku beri sejak dari aku bawa pulang ke rumah pada 5 mac 2012. Selang 3 hari lepas tu,baru aku dapat Dora. Rumah aku jadi meriah dgn adanya mereka berdua. Ya,mmg nampak bodoh sebab berkawan dgn binatang pada org yg tidak gemarkan binatang. Tapi tidak pada aku. Aku seorang pencinta haiwan lagi lagi kucing. Setiap hari,aku tak sabar nak pulang dari tempat kerja hanya semata mata untuk pulang ke rumah bermain dgn kucing aku. Bagi aku,mereka ni cukup untuk buat aku bahagia. Walaupun sedikit.

Semoga dia lebih tenang di 'sana'. Dan aku tau,syurga adalah tempat untuk dia. Terima kasih kerana membahagiakan aku walaupun sekejap. Isabelle 5th Dec 2011- 5th March 2013









































6 comments: