Saturday 14 September 2013

Doakan aku,kawan.

Hi! Lama betul aku tak menulis kat sini. Bukan tak nak update,tapi aku memang sibuk berat. Sibuk yang sampai aku menyampah dengan pengurusan masa aku. Aku memang agak gagal dalam menguruskan masa. Nak buat mcm mana,aku memang sibuk. Kakaka.

Sebenarnya ada je benda yang aku nak tulis. Tapi bila sampai di rumah,biasanya aku lebih gemar main Twitter dan tweet benda yang takde kena mengena dengan aku atau nonsense. Pada aku Twitter tu playground untuk aku. Pada aku lah..

Sebenarnya malam ni ada sesuatu yg berlaku dalam diri aku. Dan baru aku baru perasan yang aku kehilangan diri aku hampir setahun setengah. Ya,setahun setengah yg lepas aku bukanlah diri aku yg sebenar. Aku mudah putus asa,tak bersemangat,dan lemah dalam semua benda. Mungkin disebabkan kehilangan ibu tercinta. Tak mudah untuk aku terima dah harungi cabaran hidup waktu tu. Tapi takpe,bak kata kawan aku "itu adalah perjalanan masa hidup kau yang kau akan ingat sampai bila-bila".

Alhamdulillah dengan izin tuhan,aku berjaya harungi itu semua biarpun aku sorang je yang tahu betapa pahitnya. Walaupun pahit,tapi aku bersyukur sebab masih teguh berdiri walaupun adakalanya atau memang selalu aku jatuh tergolek. Terima kasih Allah :)

Ceritanya malam tadi aku berjumpa seorang insan yang sangat luar biasa pada pandangan aku. Dia dah buktikan pada aku bahawa sistem ideologi manusia ini salah. Dan aku cukup kagum dengan apa yg dibuat. Dia ialah Zahariz Khuzaimi atau lebih dikenali dengan Malaysian Nomad. 

Tak perlu aku cerita apa yg dia dah buat. Cukup dengan apa yg dia kongsi depan mata aku,satu meja berborak dengan dia walaupun sekejap dah cukup memberi aku inspirasi yg impaknya cukup besar pada aku. Dan aku kena kejar apa yg aku rasa aku kena buat lepas ni.

Setelah aku sadari bahwa aku kehilangan diri aku sendiri melebihi setahun,tiba masa untuk aku kembali kepada diri aku yg asal. Aku masih banyak misi yang aku kena buat lepas ni. InsyaAllah akan tercapai kalau aku consistent. Aku kena kenal research dan develop semula apa yg ada dalam diri aku ni. Dengan sokongan moral dari adik beradik yang masih ada,kawan kawan yg tak pernah bosan ceriakan aku,insyaAllah semuanya akan jadi kenyataan. 

Semua orang ada impian,begitu juga aku. Jadi aku rasa dah sampai masanya untuk aku realisasikan impian aku. Semoga aku kuat dalam setiap misi yg akan aku tempuhi. 

Doakan aku,kawan. Kamu semua juga adalah inspirasi hidup aku walaupun aku tak pernah beritahu. 




No comments:

Post a Comment