Thursday 2 January 2014

2014 dan badan.

Aku baru nak baik dari demam yang panjang ni. 9 hari jugaklah aku demam tak baik-baik. Hari ni baru aku rasa ok sikit. Tapi tangan aku pulak terkena pemegang sudip yang terbakar jadi bara,tercucuh kat pergelangan tangan sebelah urat wrist aku. Ni sambung lagi buku lali punya urat pulak terkehel. Apa punya nasiblah agaknya aku ni. Mungkin badan dah mula menunjukkan dia sudah tua. 

2014 oh 2014. Tahun ni umur aku dah 29 tahun. Ya,29 tahun. Sebenarnya dari kecik aku tak pernah terfikir pasal umur melebihi 27 tahun ni. Yang aku fikir,umur 25 tahun aku nak beli kete sukan. Jadahnya kete sukan,nak bayar kereta yg sedia ada pun terkial-kial cari duit. Financial aku masih belum kukuh. Cukup la untuk aku makan minum,bayar kereta,hisap rokok dan tengok wayang sekali sekala. Tapi untuk beli kereta mewah,rumah yang aku idamkan belum lagi sekarang ni. Aku lebih suka betulkan apa yang ada dan jadikan lebih baik. Pakai apa yang ada dulu,aku bukan ada backup nak memperjudikan diri lagi. Dulu arwah orang tua aku ada juga backup aku kalau tersandung nak bayar bil. Sekarang ni aku kena beringat. Takpelah,kesusahan ni menjadikan aku seseorang yang lebih baik dari aku yg sebelumnya. 

Aku sekarang duk busy kejar sales target kedai aku sebenarnya. Sambil-sambil tu aku cari juga side job untuk tambah lagi kewangan aku. Macam aku cakap tadi,untuk keperluan alhamdulillah cukup semua. Tapi untuk kemahuan aku takde. Sebab tu aku sampai berkorban benda yanh aku minat. Basikal contohnya. Nak tukar barang pun aku amik masa yang lama. Syukur aku tak jual kat sesiapa. Itu ajelah hiburan sepanjang zaman untuk aku. 

Sebenarnya ada je job untuk aku,tapi masalah utama aku ialah kemampuan badan aku untuk buat. Penat doh kerja kedai makan ni. Ko duduk main keyboard ofis ko apa tau. Kah kah kah!
Ni dah sebulan aku tak dapat lari,tak dapat excercise apa-apa. Entahlah eh,aku kalau busy bekerja atau meniaga,aku kena bersukan supaya aku dapat terus bekerja. Ni yang aku perasan lah kat badan aku ni. Kalau tak,memanglah badan aku jem. Ni tengah jem la ni. 

Aku harap lagi beberapa hari badan aku pulih dari kesakitan ni. Oh ye,basikal aku dah siap setup. Tunggu masa je untuk aku kayuh balik. Lama sangat ni aku tak kayuh basikal. Aku nak buat macam dulu balik lah,lebihkan basikal dari kereta atau motor lepas balik kerja. Jimat pun ye. 


2 comments:

  1. tetiba gua rasa nak main beskal gak

    ReplyDelete
  2. Kesi: basikal lebih banyak burned kCal. Tapi kalau tak minat tak payah. Nanti ko tak kayuh ko simpan je rugi

    ReplyDelete