Monday 27 August 2012

Makin lama makin gua tak paham

Sejak arwah mak meninggal dunia,banyak yang dah berubah. Banyak sangat sampai kadang kadang gua tak tahan. Di sebalik ketawa gua depan kawan kawan,di twitter,di facebook,sebenarnya gua tahan je dalam hati. Semua berubah!! SEMUA.! Makin lama makin gua rindu arwah mak. Kalau dulu masa dia ada,bila gua down,dialah yg paling banyak support gua sampai gua lupa semua masalah tu. Tapi sejak dia pergi,gua hadapi semua benda sorang sorang. Ni lah maksud sebenar forever alone. Tak semua kawan kawan gua support gua. Tak semua adik beradik,sedara mara support gua. Kadang kadang gua lost. Gua tak tau nak pegi mana. Gua solat,gua doa. Tu je yang mampu gua buat. Kalau lah arwah masih ada...sebenarnya walau dah nak masuk 6 bulan arwah mak meninggal,gua rasa macam baru semalam je gua tgh lepak berbual dengan dia. Makin hari gua makin lost. Gua mcm keliru. Gua pening. Gua kusut. Gua bercelaru. Gua rasa nak marah,nak menjerit,nak menangis,nak ketawa,nak diam. Semua ada. Nak lagi sakit,sekarang ni,seolah olah mcm ada org memerhatikan gua. Sikit je gua silap langkah,memang mampus terjatuh terduduk terus. Gua mengaku,kdg2 silap sendiri gua tak nampak. Org yg nampak. Tp kali ni macam takde chance langsung. Seolah olah mcm tak boleh dimaafkan. Makin lama,gua rasa makin tak kuat. Makin lemah. Takde sape yg support gua. Gua betul2 rindu mak. Apa patut gua buat skrg ni? Gua dah tak nak bercerita lagi. Gua nak selesaikan masalah. Kdg2 cerita banyak sangat bukan boleh selesaikan masalah. Gua rasa ni semua punca dari masalah yg tertangguh. Masalah yg gua tak settlekan lagi,tapi gua skip pegi next chapter. Gua rasa lah. Gua stucked siol! Kepala dah jem dah ni. Gua perasan lately ni gua kuat melenting. Tak macam sebelum gua pergi umrah hari tu. Ya Allah. Aku tak tahu apa yg dah berlaku. Tapi aku harap benda ni dapat selesai dengan segera. Gua sayang kedai gua tu. 24 tahun beb. Takkan gua nak blah sebab problem mcm ni. Ah sial. Ni semua perasaan bodoh dalam diri. Gua stucked. Babi lah.

No comments:

Post a Comment