Sunday 2 September 2012

2 September 2012

Awalnya gua bangun pagi ni. Memang niat nak bangun awal pun masa nak tidur semalam. Maklumlah,hari isnin. Gua kena keluar awal untuk pergi belanja kat pasar untuk beli barang2 kedai. Pasar dengan gua memang sangat sinonim. Kejap lagi gua keluar lah. Saje nak update blog yang jarang2 gua bukak ni. Gua dalam keadaan risau kebelakangan ni. Gua kuat bermonolog. Gua pikir bukan2. Pasal diri. Pasal masa depan. Pasal kedai. Pasal ehem ehem. Kihkihkihkih. Tahun depan dah 28 umur gua siot. 2 tahun lagi nak masuk 30 sen. Tua wei! Ya Allah,cepat betul masa berlalu. Gua rasa mcm baru semalam gua habis sekolah. Cita cita jangan cerita lah. Banyak dah tak tercapai. Walau tak tercapai gua bersyukur sebab gua masih hidup dan kekal berdiri walaupun kadang2 gua jatuh terduduk dan bangun balik tanpa bantuan sesiapa. Ada 1 pepatah mengatakan, "kejayaan adalah seberapa banyak kali kau bangun dari jatuh". InsyaAllah,aku cuba positifkan diri dgn pepatah tu. Sakit wei hidup kesorangan ni. Tapi aku tahu,susah2 aku masih ramai yg masih susah dari aku. Aku bersyukur dgn apa yg Allah beri aku. Aku hargai tiap saat yang aku lalui. Orang2 yg aku kenali, Kawan2 yg sentiasa ada. Hidup ni memang tak semua benda yg aku nak tu aku boleh dapat. Aku cuma mampu berusaha. Allah yg tentukan,yang izinkan semua tu berlaku. Solat,doa,zikir,solat,doa,zikir! Usaha dan Tawakkal. Tu je yang aku tau. Semoga aku dikurniakan rezeki yg mencurah curah,isteri dan anak yang soleh dan solehah,kehidupan yang lebih baik dan diberkati hidup. Kalah dalam 1 perjuangan bukan penamat sebuah hidup. Tapi tamatnya sebuah kisah hidup itu bila aku mengalah. Pesanan untuk diri sendiri,don't give up,don't give up,don't give up!! Aku tak dibesarkan dgn harta yg banyak. Aku tak dibesarkan dgn mak bapak sentiasa di sisi. Aku anak yatim piatu. Lain sikit kalau nak dibandingkan dgn org lain. Tapi siapa org nak bandingkan aku dgn diorang? Lu bayarkan zakat gua ke apa? Hakhakhak. Hidup ni kalau difikirkan,mana boleh habis 1 page. Cuma tu lah masalahnya,gua ni suka berfikir tentang 'esok',tentang masa depan,tentang aku dan dia. Kah kah kah! Ah,takde mende sangat entri ni. Cuba gua nak dpt keyakinan je pagi ni. Bangun tidur,teringat seseorang pun sesuatu benda yg manis. Ah.dah lah. Gua nak mandi siap pegi keje. Semiga hari ni hari yang baik untuk gua. Semoga lancar semua urusan untuk gua. Amin. ✌

No comments:

Post a Comment